Mâncare de mei (rețetă de post)

mei_retetaMeiul este o cereală pe care, deși dacii, strămoșii noștri, o consumau des, în zilele noastre nu este prea populară. Meiul este un aliment dietetic, deoarece nu conține gluten, dă energie și ajută la procesul digestiei.

Este considerat de chinezi regele cerealelor. Și la noi era considerat la fel, până în secolul XVII, când a fost înlocuit, treptat, de porumb, o cereală adusă la noi din America.

Meiul conține fibre și proteine, și are calorii puține, în comparație cu alte cereale. În plus, are un gust foarte bun. Se găsește mei cam în orice supermarket.

Pentru o mâncărică de mei aveți nevoie de:

  • 200 g sau un pahar de de mei decorticat
  • 6 căni de apă
  • o ceapă medie
  • praz (opțional)
  • un morcov
  • un sfert de ardei gras sau kapia
  • puțină vegeta, sare și piper
  • ulei de măsline
  • boia

Meiul se pune la fiert în apă clocotită, unde adăugați puțină sare sau vegeta. În timp ce fierbe (cam 20, 25 de minute), tocați ceapa și prazul – solzișori, morcovul – îl dați pe răzătoarea mică, iar ardeiul se taie cubulețe. Într-o tigaie cu fundul mare, separat, se pune ceapa la călit, și după 2 minute se adaugă și prazul, ardeiul și morcovul. Se călesc toate timp de 10, 15 minute, amestecând din când în când.

Apoi se pune o linguriță de vegeta, se amestecă și se adaugă puțină apă, lăsând să fiarbă cam 5 minute. Meiul fiert se strecoară și se adaugă peste legume. Se condimentează cu piper și, dacă mai trebuie, sare, după gust.

Se poate servi ca garnitură la pește sau tocăniță, sau simplu, dacă tot vine postul, cu murături.

Poftă bună! 🙂

About Iasmina 625 Articles
Mamica Iasmina

4 Comments

Leave a Reply