December 14, 2017

Rețetă de post – soia felii prăjită, cu legume

soia_felii_prăjităMultă lume când aude de soia, strâmbă din nas, dar dacă știi să o gătești, poate fi chiar gustoasă, nu doar sănătoasă.

Bineînțeles, pe pachetul de soia felii, trebuie să scrie că nu a fost modificată genetic.

Soia conține aproximativ 40% proteine, de aceea, în timpul postului, multă lume înlocuiește carnea cu soia, pentru a nu le lipsi proteinele. Mai conține fosfor, magneziu, calciu, sodiu și vitaminele D, E, și B, care împiedică îmbătrânirea.

Datorită acizilor grași nesaturați, soia împiedică dezvoltarea celulelor canceroase.

soia_rețetă_postÎnsă soia nu este recomandată femeilor însărcinate și copiilor sub 3 ani.

Pentru rețeta de azi, aveți nevoie de:

  • un pachet de soia felii
  • un pachet de legume congelate mixte sau, dacă doriți, se poate face și cu legume proaspete. Eu, fiind în grabă, am ales prima variantă
  • 5 căței de usturoi
  • ulei de măsline
  • sare, piper, boia
  • vegeta

Se pune apă la fiert în două oale. În apă se pune sare și vegeta. Când fierbe, adăugați feliile de soia într-o oală, și legumele în alta. Lăsați să fiarbă conform instrucțiunilor de pe pachet. Apoi pregătiți două tigăi în care puneți puțin ulei de măsline. Scoateți soia, o lăsați să se scurgă de apă (puteți folosi și niște șervețele de bucătărie pentru a absorbi apa), apoi o condimentați cu sare, piper și boia. Legumele se scurg de apă, de asemenea. Se pun tigăile în locul oalelor, pe aragaz, iar când uleiul este încins, adăugați soia într-o tigaie, și legumele în cealaltă.

Legumele se călesc, și se pune sare, piper și boia. Soia se prăjește până devine rumenă.

Din cățeii de usturoi se face un mujdei, cu ulei de floarea soarelui.

Eu sunt convinsă că dacă ați ajuns aici, și veți prepara această rețetă de post, nu veți regreta, și va intra cu siguranță în meniul casei. 🙂

Bineînțeles, legumele se pot înlocui și cu cartofi prăjiți, dacă nu țineți la siluetă. 😉

Poftă bună!

Comments

  1. Nu am incredere in ceva care doar se aseamana cu carnea.:)

    • Eu știu că tu ești “carnivor”, dar cu siguranță ți-ar place și soia. E o variantă excelentă pentru vegetarieni sau pentru cei care țin post, pentru că oferă organismului necesarul de proteine.

  2. Suna cam prost…. De ce nu prajesti soia impreuna cu legumele? De ce folosesti legume congelate si nu pui ceapa, ardei gras, ciuperci etc?

  3. Macos Paul Dorin says:

    Eu nu tin post dar imi place gustul ei si e ft hranitoare

  4. Cine a studiat genetică știe ce înseamnă modificată genetic. Dacă cuiva în grădină i se amestecă două soiuri nu zice nimeni că e modificată genetic dar dacă adăugăm o genă în adn-ul unei plante cu un anumit scop, printr-un procedeu științific e teroarea de pe lume. Oamenii se tem datorită faptului că nu înțeleg genetica nu pentru sănătatea lor. Într-e unsoare de porc de la țară și legume modificate genetic românii ar zice că unsoarea e sănătate pe pâine (evident aia albă făcută pe vatră și nu ceva pâine integrală).

Leave a Reply