December 18, 2017

Iahnie de fasole (rețetă de post)

iahnie_de_fasolePentru că se apropie Postul Crăciunului, m-am gândit să vă spun o rețetă de iahnie de fasole, pe care într-o vreme o pregăteam destul de des. Chiar dacă nu are carne (cu toate că merge de minune cu ciolan sau cârnăciori prăjiți), e foarte gustoasă și sănătoasă.

Fasolea albă te ajută foarte mult și atunci când vrei să slăbești, deoarece îți oferă fibre, proteine și minerale, și conține puține calorii. Fasolea conține fier, și este recomandată femeilor însărcinate sau care doresc să devină mămici, pentru că este bogată în acid folic. Totodată, conține antioxidanți și previne îmbătrânirea.

Pe lângă toate aceste beneficii, fasolea este un bun detoxifiant și, cu puțin sport, ajută la eliminarea depozitelor de grăsime, începând cu grăsimea abdominală.

Această rețetă este ideală atunci când doriți să slăbiți,să țineți post sau, pur și simplu, să mâncați ceva și bun și sănătos. Pentru ingrediente, eu am mers în piață, nu în supermarket, pentru că în piață am găsit fasole nouă, care fierbe repede, și legume proaspete, de la țărani.

Aveți nevoie de:

  • 500 g fasole boabe, uscată
  • o ceapă mare
  • un morcov mare
  • jumătate de ardei kapia sau gras
  • puțin ardei iute
  • țelină (una mică sau un sfert din una mare)
  • 200 ml roșii pasate sau bulion
  • 2 căței de usturoi
  • 2 foi de dafin
  • puțin cimbru
  • boia, sare și piper
  • frunze de pătrunjel și țelină (sau chiar mărar, dacă vă place)

mâncare_de_fasoleFasolea se pune în apă rece de seara, sau măcar cu câteva ore înainte să o puneți la fiert, deoarece astfel fierbe mai ușor. Se pune apoi fasolea la fiert în apă clocotită, cu 2 frunze de dafin și sare. Dacă vă place, puteți pune și vegeta, cam la jumătatea timpului de fierbere. Fasolea va fi fiartă în funcție de cât este de nouă sau de veche. Dacă e de câțiva ani, poate fierbe și 3 ore. Mie mi-a luat o oră și ceva ca să fie fiartă.

fasole_la_fiertÎn timp ce fierbe, tăiați ceapa solzișori, ardeiul – cubulețe mici, iar morcovul și țelina se dau pe răzătoarea mică.

Cam cu jumătate de oră înainte ca fasolea să fie fiartă (mai luați câte un bob și vedeți cât e de tare), puneți, într-o cratiță cu fundul mai mare, ulei de măsline la încins. Apoi puneți ceapa și, când este sticloasă, adăugați și ardeiul, morcovul și țelina, amestecând din când în când, să se călească toate.

ceapă_la_călitlegume_iahnie_fasolePuneți apoi o linguriță de boia, mai amestecați puțin și turnați cam 2 căni de apă. Fasolea se scurge de apă și se adaugă în cratița cu legume. Se pun apoi roșiile pasate, puțin cimbru și se mai lasă la fiert cam 15, 20 de minute, amestecând din când în când.

mâncare_fasoleLa final, după ce scade, se pune piper și, dacă mai trebuie, sare, se pun frunzele de pătrunjel și țelină sau mărar, tocate și, după ce opriți focul și nu mai fierbe – cățeii de usturoi, zdrobiți.

Se poate servi cu salată de varză sau salată verde, cu murături sau cu orice vă place.

fasole_iahniePoftă bună! 🙂

Comments

  1. Iahnia e buna, ne place, insa cu o costita sau un carnat 🙂

Leave a Reply