December 14, 2017

Rețetă de post: salată de semințe de Chia, cu maioneză

salata de seminte chiaMergând în vizită la nașa noastră, ne-a pus pe masă o salată din semințe de Chia (salvie hispanică). În primă fază am crezut că e salată de icre (mie nu-mi prea place), dar când am gustat, am fost impresionată. Apoi mi-a dat și mie un pachet de semințe și nu mi-a venit să cred când am citit pe pachet ce conțin aceste micuțe semințe:

  • proteine – de 2 ori mai mult decât orice alte cereale
  • de 5 ori mai mult calciu decât laptele
  • 3 ori mai multi antioxidanți decât afinele
  • de 3 ori mai mult fier decât spanacul
  • de 3 ori mai multe fibre decât ovăzul
  • de 2 ori mai mult potasiu decât bananele
  • Vitamina B1, B2 și B3
  • Vitamina E
  • Zinc și Magneziu
  • mai mult omega 3 și 6 decât semințele de in și nu se râncezesc, așa că pot fi păstrate timp îndelungat

semințe de ChiaSemințele de Chia sunt un aliat când doriți să slăbiți, dar și o sursă de energie excelentă. Sunt bune pentru mamele care alăptează, deoarece cresc lactația și sunt o sursă compactă de nutrienti pentru copii de orice vârstă.

Dar să vă spun și cum am făcut salata. Aveți nevoie de:

  • cam 80 g semințe de Chia
  • o ceapă
  • maioneză vegetală (în cazul în care țineți post)
  • sare
  • piper
  • apă

seminte de chia cu maionezăSemințele se pun într-un bol, cu puțină sare, și se adaugă apă treptat, amestecând cu o furculiță. Se pune apă până devine o compoziție gelatinoasă, iar semințele se umflă (cam jumătate de cană de apă). E nevoie cam de 5, 10 minute.

Ceapa se toacă mărunt și se amestecă cu maioneza. Apoi se pun semințele și se amestecă bine, până se omogenizează. Se potrivește gustul cu sare și piper și… gata salata. Se servește pe pâine, cu roșii sau măsline.

paine cu salata chiaPoftă bună! 🙂

Comments

  1. Interesant, in special ca mie imi place salata de icre. Dar la noi se gasesc in comert?

  2. cam ce gust are ? cu ce se apropie ? 🙂

Leave a Reply