August 22, 2017

Reţetă: creveţi cu sos de smântână, usturoi şi oregano

Nu prea mă omor după fructele de mare, dar ador creveţii. Cum nu am găsit creveţi proaspeţi, am luat congelaţi, dar au fost delicioşi. Pe lângă faptul că sunt delicioşi, mai sunt şi bogaţi în proteine şi de seleniu. Seleniul este foarte important pentru organism, având rolul de antioxidant, cât şi de a creşte imunitatea. Creveţii mai au şi vitamina B12 şi vitamina D, acizi graşi omega 3, fier, fosfor şi zinc.

Aveţi nevoie de:

  • creveţi decorticaţi (cam 500 g)
  • ulei de măsline
  • vin alb (50 ml)
  • o jumătate de lămâie
  • usturoi (cam 5 căţei)
  • smântână
  • oregano
  • sare
  • piper

Spălaţi creveţii în apă rece şi scurgeţi-i bine. Într-o tigaie cu diametrul mai mare, puneţi la încins uleiul de măsline. Adăugaţi apoi doi căţei de usturoi tocaţi foarte mărnt şi lăsaţi-i doar foarte puţin, cam jumătate de minut, să nu apuce să se facă maro. Adăugaţi apoi creveţii şi lăsaţi-i cam 5 minute la prăjit, amestecând din când în când. Adăugaţi apoi puţină zeamă de lămâie şi vinul alb. Mai lăsaţi un minut şi opriţi focul. Puneţi sare şi piper după gust.

Pentru sos, curăţaţi ceilalţi căţei de usturoi şi zdrobiţi-i. Puneţi sare şi puţin ulei şi amestecaţi bine-bine, până se face ca o pastă. Apoi adăugaţi smântâna, piper şi oregano, amestecând bine. Mai adăugaţi sare, dacă este nevoie.

Noi am servit cu cartofi prăjiţi şi a mers de minune combinaţia.

Poftă bună! 🙂

 

Leave a Reply