June 24, 2017

Reţetă: Ciorbă / supă de fasole boabe cu afumătură

Multă lume cam evită fasolea, din cauza urmărilor (provoacă balonări) 🙂 Însă fasolea nu ar trebui evitată deloc, deoarece, în afara acestui mic dezavantaj, e foarte sănătoasă şi chiar gustoasă. Iar mie, bunică-mea mi-a zis că, dacă pui un cartof întreg în apa în care fierbe fasolea, acesta absoarbe “gazele”, ca să o citez (presupun că se referea la sulf).

Fasolea conţine fier, proteine, acid folic (de aceea e foarte bună la femeile însărcinate), e un bun antioxidant, şi e bună la curele de slăbire (deoarece e bogată în fibre). De asemenea, fasolea are un conţinut scăzut de calorii, reduce colesterolul din sânge şi reglează glicemia.

Ciorba de fasole – boabe e delicioasă, şi e bună atât pentru adulţi, dar şi pentru copii (de peste 8, 10 luni).

Aveţi nevoie de:

  • aproximativ 300 g fasole boabe (sau uscată)
  • o ceapă mare
  • un morcov mare
  •  un sfert dintr-o ţelină mare
  • un ardei gras (verde sau roşu)
  •  50 g pastă de roşii sau 100 g smântână (ce preferaţi)
  • leuștean sau mărar verde
  • afumătură (eu am folosit costiţă şi cârnaţ)
  • o foaie de dafin
  • doi căţei de usturoi
  • o linguriţă de boia
  • sare
  • piper
  • vegeta

Fasolea se alege de seara de impurităţi şi se pune într-un vas cu apă rece, iar apa să o acopere bine, deoarece se umflă. Se ţine în apă până a doua zi. Se pune la fiert într-o oală cu apă rece, şi după ce a fiert cam 15 minute, se strecoară şi se pune în altă oală cu apă fierbinte (asta o ştiu de la soacră-mea), împreună cu un cartof curăţat, vegeta şi o frunză de dafin.

Cam după o oră, se scoate cartoful şi frunza. Între timp, curăţaţi legumele şi le tocaţi mărunt.

Puneţi ceapa la călit, şi, după ce a devenit sticloasă, adăugaţi şi celelalte legume. Le mai lăsaţi la călit vreo 10 minute, după care puneţi boiaua, amestecaţi şi le turnaţi în oala cu fasole.

Tot atunci puteţi adăuga şi afumătura, tăiată.

Mai lăsaţi să fiarbă încă o jumătate de oră, după care vă puteţi apuca de “răntaş” cum îi spunea bunică-mea: tăiaţi mărunt căţeii de usturoi şi îi puneţi la călit în ulei.

Îi lăsaţi doar puţin, după care puneţi o lingură de făină şi amestecaţi.

Puneţi apoi, peste, cam o cană din supa de fasole şi bulionul sau pasta de roşii. Mai există o variantă în care, după ca adăugaţi făina, amestecaţi şi puneţi cam 100 g de smântână, şi apoi supa.

Turnaţi compoziţia în oală şi mai lăsaţi la fiert încă 5 minute, puneţi sare (atenţie, fasolea este săracă în sare, aşa că trebuie mai multă), piper şi cimbru după gust, puneţi şi verdeaţa, şi puteţi opri focul.

Poftă bună! 🙂

Comments

  1. De cand cu regimul, mi-e o pofta de ciorba de fasole..Inca 5 luni si pot manca :))

Leave a Reply