December 16, 2017

De ce dau unii faliment

În fiecare zi vedem tot felul de magazine, firme sau restaurante care se închid şi dau faliment. “Criza e de vină!” spun toţi. Dar vă spun eu că nu e deloc vina crizei. E numai vina lor, că sunt lacomi, neserioşi şi nesimţiţi.

Săptămâna trecută am căutat o curăţătorie sau spălătorie care să scoată petele de pe o geacă de piele. Soţul meu a lăsat-o la îndemâna copiilor, care şi-au pus mâinile unse pe ea.

Unde merg eu de obicei cu costumele la curăţat, nu curăţau şi piele, dar femeia de-acolo, foarte amabilă, mi-a zis de o altă curăţătorie. Am ajuns acolo şi le-am arătat geaca. “Nu ştiu sigur dacă va ieşi.” zice tipa de-acolo. “Vă costă 70 de lei şi trebuie să plătiţi un avans.” Mi s-a părut foarte mult, dar m-am gândit că decât să n-o mai poarte deloc, mai bine plătesc şi-atâta. I-am dat 20 de lei avans. Îmi zice să merg după ea peste o săptămână. Aveau şi o listă de preţuri afişată. La ei un curăţat de costum era 30 de lei, iar unde merg eu de obicei (la Angela – băimărenii ştiu), e 20.  Hmm, cam mare diferenţa… Mă duc peste o săptămână după geacă şi, după multe căutări, îmi zice să revin a doua zi, că nu e gata încă.

Astăzi am mers după ea. Deja mă aşteptam să-mi spună să vin mâine. Dar n-a fost aşa. Geaca era pregătită, dar arăta la fel cum am dus-o: cu aceleaşi pete. “N-a ieşit.” îmi spune plictisită. “A încercat băiatul de două ori să o cureţe. Mai aveţi de plătit încă 50 de lei. ” I-am dat banii, ce să fac? Dar nu m-am putut abţine să nu-i zic că au preţuri foarte mari şi că m-am aşteptat să nu-mi ia suma întreagă, dacă tot n-au reuşit să facă nimic cu ea. I-am mai zis că eu una n-o să le mai trec pragul niciodată. Mi-a zis că au preţuri mai mari decât ceilalţi pentru că şi costurile lor sunt mai mari.

Ce ziceţi? vor da faliment sau nu? Curăţătoria e lângă Conf Star (în curte), şi mă aştept să n-o mai văd în jumate de an. Şi nu pentru că e criză, ci pentru că nu ştiu să respecte şi să aibă grijă de clienţi. Eu una m-am simţit furată. Să nu mai zic că bonul tăiat era de 50 de lei, nu de 70, cât am plătit (am observat asta doar acasă).

Sunt unii care vor să se îmbogăţească peste noapte, de azi pe mâine. Dar nu ştiu că-şi taie singuri creanga de sub picioare.

Aşa că nu, dragii mei, nu criza e de vină, ci lăcomia lor şi lipsa lor de profesionalism. Pentru că noi, clienţii nu ne putem lăsa călcaţi în picioare de cei cărora le dăm banii. Am pretenţia ca, atunci când intru într-un loc în care las bani, să fiu tratată cu cel mai mare respect. Şi aşa ar trebui să fim toţi: să alegem cu atenţie oamenii care merită un ban muncit. Iar când vedem că nu suntem respectaţi, e simplu: nu mai mergem acolo. Eu de obicei le şi spun asta.

Dacă ei erau ok şi aveau preţuri mai bune, duceam costumele acolo la curăţat. Şi eu, tot la 2 săptămâni merg cu vreo 3 costume de-ale soţului.

Comments

  1. Majoritatea firmelor merg pe acest principiu la noi. Să se îmbogățească cât mai repede. Nu se gândesc pe termen de 10-50 de ani cum ar trebui să pornească o afacere, ci pe 1-2 ani cât se poate … și inevitabil dau chix.

  2. Pai foarte bine, Roby, sa dea chix cat mai multi, ca nu merita sa fie pe piata… Scopul lor e sa fraiereasca clientul, adica pe noi.

Leave a Reply