June 27, 2017

Reţetă (de post): Mâncare de linte

Lintea era alimentul de bază pe vremea dacilor. Era consumată  sub formă de fiertură împreună cu alte cereale sau legume (întreagă sau zdrobită), posibil şi carne, grăsimi (animale sau vegetale) şi produse lactate sau sub formă de supă. Lintea (denumită ştiinţific Lens culinaris) este o plantă anuală leguminoasă, scundă, ale cărei seminţe sunt comestibile. Etimologic, numele acestei plante înseamnă lentilă şi provine din latinescul lens, datorită formei bombate şi circulare a seminţelor.

Se ştie că lintea conţine fito-estrogeni sau estrogeni vegetali. Aceştia ajută la reglarea ciclului menstrual şi îndepărtează simptomele neplăcute provocate de menopauză.
Lintea conţine fier, potasiu, magneziu, seleniu, calciu şi acid folic. Reface flora intestinală şi reduce nivelul colesterolului.
Lintea mai conţine vitamine din complexul B, care ajuă la stabilizarea tensiunii arteriale. Are efect antiinflamator, fiind utilă persoanelor care suferă de artrită reumatoidă.
Mai nou, se spune că, consumul de linte săptămânal reduce riscul apariţiei cancerului la sân şi a fibromului uterin.

Aveţi nevoie de:

  • o ceapă
  • un morcov
  • un ardei gras
  • 3 conserve de linte, sau un pachet de linte. Dacă folosiţi linte uscată, s-o lăsaţi să stea în apă rece măcar câtevas ore
  • boia
  • sare
  • piper

Legumele se toacă mărunt. Se pune ceapa la călit, iar când devine sticloasă, se adaugă şi morcovul şi ardeiul. Se mai lasă puţin la călit, apoi se adaugă o linguriţă de boia.  Se pun două căni de apă şi se lasă să fiarbă cam 15 minute.

 

 

 

Se desfac conservele, se pune lintea într-o sită şi se lasă puţin sub un jet de apă, să se spele. Se adaugă peste legume şi se mai pune apă. Se mai lasă să fiarbă încă 15, 20 de minute.

 

 

 

Se potriveşte gustul cu sare şi piper şi… Poftă bună.

Comments

  1. Rima pofticioasa- interesul inainte : Daca vrei sa te alinte , da-i sa guste un pic de linte !

Leave a Reply